
Dilemma
Hoe vertel ik het mijn manager?
Ik werk sinds twee jaar als junior assistent bij een accountantskantoor. Vorige week ontdekte ik tot mijn schrik dat de manager werkzaamheden van mij heeft gereviewd die eigenlijk nog niet afgerond waren. In het dossier had ik een werkstap afgevinkt, maar na een gesprek met een collega kwam ik erachter dat ik een paar stappen in mijn analyse was vergeten. Daardoor zit er misschien een materiële afwijking in deze post. De manager die werk reviewde heeft dat niet opgemerkt. Ik heb zelfs een compliment gekregen voor mijn goede vastlegging en mijn stevige analyse.
Wat doe ik?
- Ik meld dit direct bij de manager en ga direct aan de slag met de analyse maar stel niet de vraag hoe het kan dat dit bij de review niet naar voren is gekomen. Ik ben immers heel blij met het compliment van de manager.
- Ik meld dit direct bij de manager en ga direct aan de slag met de analyse. Ik bespreek ook met de manager waarom dit niet naar voren is gekomen uit de analyse
- Ik zeg niets. De manager heeft het inmiddels gereviewd en afgetekend dus dit is niet meer mijn verantwoordelijkheid
- Ik doe iets anders…
Meer informatie