Let op: de mail met inloggegevens voor nba.nl kan door spamfilters zijn tegengehouden. Via 'wachtwoord vergeten' kun je met het bij de NBA bekende mailadres een nieuw wachtwoord aanmaken. Zie ook de instructies hieronder. 

Inloggen op nba.nl (Mijn NBA)

Om het inloggen toekomstbestendig en veilig te maken heeft de NBA gekozen voor een nieuwe inlogmethode die is gebaseerd op standaardfunctionaliteit van Microsoft. Lees hier hoe je als NBA-lid, trainee of medewerker inlogt op de website (MijnNBA) of andere applicaties van de NBA, zoal ELO of de Kwaliteitsapplicatie. 

  1. Klik op een overzichtspagina op het mens-icoontje rechtsboven om in te loggen op nba.nl. 
    • Je gebruikersnaam is gewijzigd. Dit is nu het primaire bij de NBA-bekende e-mailadres.
    • Via e-mail van noreply@nba.nl heb je op 21 maart 2024 een nieuw wachtwoord ontvangen. 
  2. Vul bovenstaande gegevens in en klik op 'Aanmelden'. Je wordt vervolgens gevraagd de inlogpoging te verifiëren met een code die naar het bij de NBA bekende e-mailadres wordt verzonden.
    • Het is op dit moment nog niet mogelijk om de inlogpoging te verifiëren via een authenticator app. 
  3. Je ontvangt een standaard e-mail van Microsoft, met de afzender 'Microsoft namens MijnNBA'. Je kunt deze e-mail en afzender vertrouwen.
  4. Kopieer de code uit de e-mail in het invulvenster op de website en klik op 'doorgaan'. 
  5. Je bent ingelogd. Je kunt hier onder meer jouw persoonsgegevens wijzigen. Klik op het kruisje om MijnNBA te sluiten en bijvoorbeeld het register als lid te raadplegen. 

Heb je de e-mail met inloggegevens niet ontvangen? Volg dan de stappen bij 'wachtwoord wijzigen' om een nieuw wachtwoord in te stellen. Gebruik het bij de NBA bekende mailadres. 

Wachtwoord vergeten of wachtwoord wijzigen

Ben je je wachtwoord vergeten, dan kun je dit zelf herstellen. Volg dan de stappen zoals hieronder aangegeven.

  1. Klik op het inlog-icoontje op de homepage
  2. Klik op ‘wachtwoord vergeten’
  3. Vul het e-mailadres in waarmee je bij de NBA geregistreerd bent. Met een ander e-mailadres kun je geen wachtwoord aanpassen. Neem dan contact op met de ledenadministratie via ledenadministratie@nba.nl. 
  4. Vul de per e-mail verzonden code in
  5. Klik op ‘code verifiëren’ en doorgaan
  6. Vul twee keer een nieuw wachtwoord in
  7. Het wachtwoord is gewijzigd.

Volg dezelfde stappen als je het wachtwoord nog hebt, maar dit toch wilt wijzigen.

Let op: klik niet op de knop 'e-mailadres wijzigen'. Het is niet mogelijk om tijdens het herstellen van het wachtwoord een e-mailadres te wijzigen. Dit kan alleen na inloggen in MijnNBA. 

Op welke websites en applicaties kun je inloggen?

De volgende applicaties maken gebruik van dezelfde NBA-inloggegevens:

    • MijnStagebureau
    • De elektronische leeromgeving (ELO)
    • De PE-tool
    • Het communityplatform (community.nba.nl)
    • De toetsersapplicatie (Kwaliteitsapplicatie)

Wat kan ik als ingelogde gebruiker op nba.nl?

Als je inlogt via het mens-icoontje rechtsboven, dan kom je in MijnNBA. Hier kun je:

  • Persoons- en contactgegevens inzien en wijzigen
  • Contactvoorkeuren en interesses inzien en wijzigen
  • Bij ons bekende functies inzien of wijzigen, of een nieuwe functie toevoegen
  • Lidmaatschapsgegevens inzien en een nieuwe ledengroep kiezen
  • PE-compliance afgeven

Let op: Sommige informatie die voorheen in MijnNBA beschikbaar was, is nu beschikbaar voor ingelogde gebruikers op www.nba.nl. Na inloggen kun je op www.nba.nl de volgende informatie zien

  • Voorbeeldrapporten en specifieke tools die alleen voor leden beschikbaar zijn
  • Meer gegevens van collega-accountants in het register raadplegen (indien de desbetreffende accountant hiervoor kiest)
  • Aanmelden voor vergaderingen van regionale afdelingen en kringen.