Hoe staat uw kantoor er voor?
Zelfscan Digitalisering en Automatisering
Met de Zelfscan Digitalisering en Automatisering krijg je een beeld hoe jouw kantoor scoort als het gaat om toepassing van digitalisering en automatisering van jouw bedrijfsprocessen.
De Zelfscan is een applicatie waarin je vragen beantwoordt over de mate van digitalisering en automatisering voor een aantal processen in je eigen kantoor. De vragen gaan over het gebruik van digitalisering en automatisering voor administratieve diensten, belastingen, audit & assurance, overige adviesdiensten en interne organisatie & bedrijfsvoering.
Na het invullen van de vragen krijg je een rapportage toegestuurd. In deze rapportage zie je direct hoe jouw kantoor zich verhoudt ten opzichte van de kantoren die de zelfscan eerder hebben gebruikt. Zijn er processen waarvoor andere kantoren meer automatisering inzetten, en welke middelen zetten zij dan in? Je wordt dus vergeleken met de benchmark. Inmiddels hebben meer dan 200 respondenten de zelfscan gebruikt.
Je kunt de Zelfscan Digitalisering en Automatisering het beste zien als een hulpmiddel om te bepalen hoe je het doet op het gebied van digitalisering en automatisering ten opzichte van andere kantoren en je kunt aan de hand van de uitkomsten zelf bepalen op welke vlakken je wellicht processen wilt aanpassen aan de hand van de ideeën die je opdoet. De Zelfscan wordt steeds geactualiseerd aan de hand van de ingevulde vragenlijsten.
De Zelfscan Digitalisering en Automatisering en het Data-analyse Protocol zijn ontwikkeld door de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool Utrecht in samenwerking met de NBA in het kader van het project De Digitale Accountant.