Hoe staat uw kantoor er voor?
Zelfscan Digitalisering en Automatisering
Met de Zelfscan Digitalisering en Automatisering krijgt u een beeld hoe uw kantoor scoort als het gaat om toepassing van digitalisering en automatisering van uw bedrijfsprocessen.
De Zelfscan is een applicatie waarin u vragen beantwoordt over de mate van digitalisering en automatisering voor een aantal processen in uw eigen kantoor. De vragen gaan over het gebruik van digitalisering en automatisering voor administratieve diensten, belastingen, audit & assurance, overige adviesdiensten en interne organisatie & bedrijfsvoering.
Na het invullen van de vragen krijgt u een rapportage toegestuurd. In deze rapportage ziet u direct hoe uw kantoor zich verhoudt ten opzichte van de kantoren die de zelfscan eerder hebben gebruikt. Zijn er processen waarvoor andere kantoren meer automatisering inzetten, en welke middelen zetten zij dan in? U wordt dus vergeleken met de benchmark. Inmiddels hebben meer dan 200 respondenten de zelfscan gebruikt.
U kunt de Zelfscan Digitalisering en Automatisering het beste zien als een hulpmiddel om te bepalen hoe u het doet op het gebied van digitalisering en automatisering ten opzichte van andere kantoren en u kunt aan de hand van de uitkomsten zelf bepalen op welke vlakken u wellicht processen wilt aanpassen aan de hand van de ideeën die u opdoet. De Zelfscan wordt steeds geactualiseerd aan de hand van de ingevulde vragenlijsten.
De Zelfscan Digitalisering en Automatisering en het Data-analyse Protocol zijn ontwikkeld door de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool Utrecht in samenwerking met de NBA in het kader van het project De Digitale Accountant.